wtorek, 28 października 2014

wegańskie burgery z komosy i brokułu


Komosa jest genialna! Można ją przygotować w mgnieniu oka, a co więcej zawiera wszystkie niezbędne dla organizmu aminokwasy egzogenne. 

Składniki:
  • 1 brokuł
  • szklanka ugotowanej komosy
  • 1 papryczka chili
  • 1 ząbek czosnku
  • skórka z połowy cytryny
  • łyżeczka utartych w moździerzu ziaren kolendry
  • pół łyżeczki kurkumy
  • 2 łyżki besanu (możecie zastąpić mąką pszenną)
  • olej kokosowy do smażenia
  • 1/4 szklanki wody
  • sól, pieprz
Do rondelka wsypcie szklankę komosy i zalejcie dwiema szklankami wrzątku. Dodajcie szczyptę soli i gotujcie przez ok. 15 minut, aż woda zniknie. Następnie odstawcie na 10 minut. 
Do miksera wrzućcie brokuły. Po zmiksowaniu powinny mieć konsystencję  kuskusu. Przełóżcie rozdrobnione brokuły do miski. Z papryczki usuńcie nasiona i razem z czosnkiem i zmiksujcie razem z ząbkiem czosnku. Dodajcie do brokułów. Przestudzoną komosę wsypcie do miski i wymieszajcie z brokułami, czosnkiem i chili. Dodajcie pozostałe składniki. Jeśli burgery się rozpadają dodajcie nieco więcej mąki i wody. Uważajcie jednak, żeby nie przesadzić z ilością wody. Z masy uformujcie kotleciki i smażcie na rozgrzanym oleju, po 3-4 minuty z każdej strony. Smacznego!



Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza